Aktiv uke med mye besøk

Siste uke blei aktiv, med mange ulike aktiviteter for elevene som går Vg1 Helse- og oppvekstfag, Vg2 Barne- og ungdomsarbeiderfag (BUA) og Vg2 Helsearbeiderfag (HEA) på Sjøvegan videregående skole.

To personer ligger i hver sin seng, to personer står i bakgrunnen og ser på dem. Fotografi. - Klikk for stort bilde Sigrid-Anita Prestbakk

På onsdag viste Vg2-elevene sine ferdigheter og sitt utdanningsprogram til årets Vg1-elever. HEA-elevene demonstrerte stell av pasienter på praksisrommet, mens BUA-elevene fikk hjelp av Vg1-kullet til å forberede et opplegg for elever i 3. klasse på Salangen skole.

På torsdag planla Vg1-klassene solfest for unger fra Vasshaug barnehage, og på fredag kunne Soldronningene ta i mot ungene til boller, solhatter og lek.

Vi er takknemlig for det tette samarbeidet vi har med kommunens skole, SFO og barnehage. Dette er nyttige øvingsarenaer for våre elever, og ungene i kommunen får møte engasjerte ungdommer som ønsker seg inn i et yrke innenfor helse- og oppvekstsektoren.

Et vinn-vinn samarbeid både for de som trenger omsorg og de som trenger å øve seg på å bli dyktige fagarbeidere.

Her kan du se bilder fra aktivitetene.