Mange elevhoder ble i dag til det samiske flagget

På Sjøvegan vgs har vi i dag markert Samefolkets dag ved å lage et gigantisk samisk flagg bestående av alle skolens elever.

Mange personer danner det samiske flagget ved hjelp av fargede papirhatter på hodene sine - Klikk for stort bildeDet samiske flagget Inger Kristin Hognestad

Vi hadde i år en annerledes markering som omhandlet en aktivitet for alle elevene og som endte opp i et sluttprodukt som utgjorde et fellesskap. Vi har mange språk og kulturer representert ved vår skole og dette var en aktivitet som alle kunne være en del av uavhengig av nivå på norskkunnskapene.

I dag sto 15 ulike nasjonaliteter tett sammen for å markere Samefolkets dag ved å være en liten brikke i det samiske flagget. Og til sammen ble det både symbolsk og stilig!

Se video og flere bilder fra dagen nedenfor. For teksting i videoen, trykk på tekstikonet nede til høyre i videoen.